divendres, 11 de juliol del 2008

MALBREIL o BELISLE... that is the question


No em decideixo...


Em sento com els antics "descobridors" de terres verges havent-se de decantar per una o altra ruta d'exploració partint de quatre nocions bàsiques.


Em resigno a no trobar un/a Larsen francòfon/a i, ara, la meva tripulació (neurones i demés) espera que em decanti entre una de les dues illes que em semblen més atractives: tirar cap a les platges de Belisle o cap els frondosos boscos de Malbreil?

Belisle, ordenada, concisa i potser excessivament explícita, és elegant alhora que sembla amagar interessants misteris enmig de les seves cales (Alter Ego, Figures, Lames, Silences, Versants).


Malbreil, força més polifacètic, és ple de terrenys massa rígids tot i que presenta un parell de paratges idílics (Formes libres flottant sur les ondes, 10 poèmes en 4 dimensions).


No deixo de pensar, abans de decidir-me, en les seves possibilitats de "transposició, en com podrien traduir-se els incomptables paisatges poètics, en quins serien més interessants per dificultosos, així com l'explorador que busca una gran fita i no una ruta senzilla...


Com s'ho van fer Colom o Magallanes? Com van aconseguir decidir-se en cercar el seu destí en una o altra latitud?


És, potser, una qüestió d'atzar?